reklama

Spirit

Poznať, pochopiť a byť nestačí. Človek musí konať. Získať svet a nedať nič znamená stratiť dušu. Robert Fulghum

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Spomienkový oheň
Spomienkový oheň (zdroj: ja)

Duša sa v mnohých filozofických a náboženských smeroch označuje ako žijúci systém, najčastejšie pre človeka. Duša je nositeľ mravného a duchovného života, citu, vedomia,...

Čítala som niekde, že duša kedysi súvisela s dychom. V panteizme sa duša chápe ako životný princíp celej prírody. V kresťanstve je duša stvorená Bohom, kde tento pojem spracoval sv. Tomáš Akvinský, ktorý hovorí o duši ako o forme tela. Podľa Immanuela Kanta je duša trancendetálnou ideou, ktorá presahuje skúsenosť ale podmieňuje možnosť ľudského konania.

Hovorí sa, že duša je nesmrteľná, večná. Vraj vzniká pri počatí a rozvíja sa aj po smrti. Neviem čo je na tom pravda, ale viem, že to nemusím zistiť, chcem sa len tešiť, že ju mám. Ako sa teším z mojej vlastnej duše? Keď idem niekam sama, počujem spievať vtáčiky, počujem šumieť lístie, vŕzgať sneh, ale jediné čo neviem je ako má znieť ticho. Keď si ľahnem do trávy, zatvorím oči a rozjímam, stále sa okolo mňa naháňajú mravčeky, chrobáčiky, nado mnou lietajú vtáčiky a pospevujú si najkrajšie melódie na svete. Keď som v zime na prechádzke so psom a vidím šalieť deti, keď idem do detského domova a vidím tie deti, ktoré sa tešia len z toho, že ich prišiel niekto pozrieť. Keď som von a vidím starých ľudí sa držať za ručičky. Je veľa vecí, čo potešia moju dušu. Aj úsmev neznámeho človeka na ulici, vidieť malú myšku prebehnúť po snehu v zime. Sadnúť si v lete na bicykel a niekde sa isť previezť, sama a len hudba vôkol mňa. Možno sú to len maličkostí, ale tieto maličkosti ma napĺňajú.

Minule som skúšala vypnúť všetku hudbu čo vydáva moja izba. Teda, každý to tak volá. Zistila som, že je to blbosť, pretože mi prešlo milión myšlienok v hlave a počula som môj hlas. Byť ticho sa nedá. Ba dokonca aj ticho znie.



"Ak chceš počuť spev svojej duše, odklop sa mlčaním."

(Arturo Graf)




Marcela Blahová

Marcela Blahová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...som obyčajná osoba, ktorá má rada hory, svet a cestovanie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéWandreBásneIreland and something about meSomething from Penarth, CardifNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu