reklama

Deň pekný a Deň škaredý

Ako písal jeden náš literárny autor vo svojej dráme o Dni peknom a Dni škaredom...tak aj ja mám pekný a škaredý deň...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

PEKNÝ DEŇ sa začína, keď nemusím ráno vstávať na budík, keď sa zobudím sama, kedy chcem. Najlepšie niekde von, v prírode. Keď ma ráno prebudí slniečko, keď vtáčiky v okolí čvirikajú. Ale naozaj neznášam, keď som na nejakej akcii a zobudí ma náš lesný "doktor". Myslím, že vtedy by som po ňom najradšej hodila moju topánku, aj dve.

 Raz sa mi stalo, že sme boli na jednom našom fleku nad Handlovou, všetko bolo krásne, večer sme sedeli pri ohni, hralo sa na gitarkách, spievalo...aj sa pilo, ale len decentne. Večer alebo nad ránom sa šlo spať a ráno okolo 5tej začal klepkať ďateľ do stromu. To nebolo ešte nič. Kde asi o nejakých 15 minút začal klepkať do stromu druhý ďatlík. Človek hneď počuje, kedy a ktorí z nich dvoch do akého strumu klepká...jeden búchal do tvrdého a druhý do mäkkého dreva. No proste, keby to robili neskôr, vôbec by mi to nevadilo, ale nebolo to prvý a ani posledný krát, keď ma zobudili lesný "doktori" v lese.

 Potom si spravím ohník, teplý čajík uvarím a zároveň si pripravujem raňajky, alebo to spravia kamaráti. Jednoducho, kto sa skôr zobudí, robí raňajky, keď sa mu nechce, nemusí. Slniečko stále svieti a ja si svoj spacáčik, celtu dávam vetrať, však som tam spala celú noc :-))) spacáčik zavesím na stromček na slniečku nech nie je položený na zemi, veď ráno padá rosa. Ale celta môže ostať na zemi, tam si sadnem, ľahnem a opaľujem sa,...

 Zbalím si svoje švestky a idem ďalej,...ďalej, aby som nesedela len na jednom mieste a robila sme aj niečo pre svoje zdravie... a však, niekam sa neponáhľam, len tak idem,... Keď chcem, sadnem si, pozorujem prírodu, aká je krásna... Kde sa mi páči, tam zložím svoje veci. Pripravím si drevo, spravím ohník a pozerám sa do neho. Pozerám sa, ako sa dokážu plamene vlniť,... vstúpa do mňa energia, dobrá nálada, najem sa, vytiahne sa gitarka a hrá sa.... juj, aká pohodička...kecá sa a keď je niekto unavený ide spať,...nikam sa neponáhľa....

DEŇ ŠKAREDÝ je keď ma ráno zobudí budík, keď musím z postele rovno vstať a nepoležať si chvíľku, keď pozriem vo oknom a prší. Musím sa rýchlo obliecť, dať trošku dokopy a ísť. Nezabudnúť dáždnik alebo nepremokavú bundu. Keď si zoberiem dáždnik, aj tak ho zabudnem vo vlaku. Ešte horšie. Málokedy ho nosím, lebo ho málokedy mám :-))) večne je zabudnutý vo vlaku.

 Ponáhľam sa na autobus, na vlak, vystúpim z vlaku a do školy ideme so spolužiačkami pomaly. Veď už máme čas. :-))) Sadnem do triedy a už sa zapájam do debaty. Vyberiem karty a hráme. Však sme len v maturitnom ročníku :-) neprší ale vychádza slniečko, je teplo a ja sedím v škole. Kysnem tam do tretej, idem domov, je mi teplo. V rifliach je neuveriteľné teplo. Sadnem do vlaku, už bez dáždnika, lebo som ho ráno zabudla vo vlaku. Vo vlaku je teraz teplo, neuveriteľné. Ani okná sa nedajú otvoriť. Prídem do Vrútok a prší. Neuveriteľné. Bežím na zastávku, chytím bus a vystúpim na svojom sídlisku. Prídem domov zmoknutá a mama sa ma pýta, čo som si nezobrala dáždnik, a keď som jej znova oznámim, že som ho zabudla ZNOVA vo vlaku,... hmm...skoro ma nakope do zadku :-))) no nevadí....

 Sadnem za PC, kuknem maily, zase nič zaujímavé, len preposielané maily...nenávidím ich. Zapnem ICQ, nič nové, však som na ňom celý deň, keď som v škole. Stále prší. Kamaráti ma volajú do čajovne. Nejdem. Prší. Niekedy si zaskočím na aerobic alebo squash, ale to je len hodinku, na dve. Na čo sa mám prechádzať po daždi, keď mi chýba energia? Slnko mi dáva chuť, zlepšuje mi náladu. Ale ja zapnem telku a tam nič. Zase tam nie je nič. Vypnem ju a vyberiem si zošit. Idem sa učiť. Nechce sa mi. Zavrem ho. Nuda. Zoberiem mamin dáždnik a idem von so psom. Ani psa to v takom počasí nebaví. Sme tam 3-5 minút, pretože svoju potrebu vykoná neuveriteľne rýchlo a ideme spať. Umyjem sa, zapnem telku a zase nič. Ľahnem si a dúfam, že ten ďalší deň bude krajší.

 Vždy dúfam, že ráno bude krajšie. Však po škaredých dňoch prichádzajú dni pekné.

Marcela Blahová

Marcela Blahová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...som obyčajná osoba, ktorá má rada hory, svet a cestovanie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéWandreBásneIreland and something about meSomething from Penarth, CardifNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu